Sammansmältningen av jihadism och nazismen: al-Mashriqi (vänster), och Hitler (höger) med Hajj Amin al-Husseini (center).
En färsk rapport (sammanfattas i översättning här) från Hamburg underrättelsetjänst-byrån för skydd av konstitutionen [Verfassungsschutz] - betonades av fientlighet från nynazistiska nordtyska åtgärd Office mot "anti-Islamification" insatser i Köln. I nordtyska åtgärd byråns [Aktionsbüro Norddeutschland], "kampanjer" sida webbplats, länkar som visas med titlar som "nationalsocialister i Niedersachsen," "Gratis! Social! Nationella! "Och" 1 maj - Dag i kampen
för nationalsocialismen. "Den Hamburg inhemska rapporten noteras den nynazistiska gruppen upprepade anspelningar-vanligt i nazistiska" analyserna "till det amerikanska östkusten," som är innebar att karakterisera "judiska" dominans i Amerika och i förlängningen världen. Och i ett uttalande på sin webbplats publicerat (tyska länk) den 25 september 2008, fem dagar efter en "Anti-Islamification kongressen" förbjöds av Köln kommunala myndigheter, den nordtyska
åtgärd Office klarlagd sin solidaritet med det globala jihad:
Eftersom det är en bestämd motståndare till västra-plutocratic en-världen politik, vi betraktar islam, världen betraktas, som en bundsförvant mot mammonistic dominans på den amerikanska östkusten. Den fria nationer är inte hotas av islam, utan snarare av imperialism av USA och dess vassals från Jerusalem till Berlin.
En sådan överensstämmelse mellan nazismen och jihadism speglar ett historiskt kontinuum uppenbart sedan tillkomsten av den nazistiska rörelsen. Denna koppling var redan klart i Hitlers egna iakttagelser från 1926, utvecklas vidare under de följande decennierna av både den nazistiska ledare, och andra viktiga nazistiska tjänstemännen, och ideologer. Föga förvånande finns det två dominerande, återkommande teman i denna diskurs: jihad som totalt krig, och nnihilationist jihad mot judar.
Kanske snart inspelade bevis på Hitlers allvarliga intresse för jihad var som Muhammad 'Inayat Allah Khan [som antagits pennan namnet "al-Mashriqi" - "The Orientalist" eller "Sage av de östern"]. Född Punjab 1888, al-Mashriqi var muslim polymath som deltog Cambridge på en regering stipendium, och utmärkte sig i studiet av orientaliska språk, matematik, teknik och naturvetenskap.
Inte nog med Mashriqi översätta standard förkortad version av Mein Kampf (sedan vanliga) från engelska till urdu, under ett av hans sojourns i Europa, som ingår tid i Berlin, han träffade Hitler i början av Fuehrer ledning av den nationalsocialistiska [nazisternas] part. Deras möte ägde rum 1926 på Nationalbiblioteket. Här är kärnan i Mashriqi rapport om sin interaktion med Hitler som beskrivs i ett brev till den berömda vetenskapsman av indiska islam, JMS Baljon:
Jag blev häpen när han [Hitler] berättade för mig att han kände till min Tazkirah. Nyheterna helt mållös mig. . . Jag hittade honom mycket sympatisk och piercing. Han diskuterade Islamiska Jihad med mig i detaljer. 1930 skickade jag honom min Isharat om Khaksar rörlighet med en bild av en spade-bärare Khaksar i slutet av boken. 1933 började han sin Spade Movement.
Mashriqi skrev också detta oberoende sammanfattning av hans 1.926 möte med Hitler den 31 maj 1935: Om jag hade vetat att detta var det just han som kom att bli Tysklands räddare Jag skulle ha sjunkit runt Hitlers halsen, men med anledning var jag engagerad i småpratet och försökt att ta reda på vad han hade förstått om Tyskarnas svaghet vid den tidpunkten. Professor [Weil, värdlandet] sagt, att införa Hitler till mig: "Detta är också en mycket viktig man, en aktivist från arbetstagarens part." Vi skakade hand och Hitler sade, som pekar på en bok som låg på bordet : "Jag hade en chans att läsa din al-Tazkirah." Little gjorde jag förstår på den tiden, vad som borde ha varit uppenbart för mig när han sade dessa ord! Den häpnadsväckande likheter-eller skall vi säga oavsiktliga likhet mellan två stor sinnen-mellan Hitlers stor bok och lära min Tazkirah och Isharat inge mod mig, eftersom de femton år av "kamp" av författaren (Hitler] i "Min kamp" [Mein Kampf] har nu faktiskt ledde sitt folk tillbaka till framgång. Men först efter ledande hans nation till det avsedda målet, har han lämnat ut hans rörlighet: s regler och skyldigheter för världen, först efter femton år har han gjort för att lyckas allmänt känt. Det är möjligt att han har kommit fram till dessa medel och doktriner genom trial-and-error, men det bör helt klart att Mashriqi [hänvisar till sig själv i tredje person] har identifierat dessa medel och läror i al-Tazkirah en fullständig nio år och i den Isharat en fullständig tre år innan framgången för den nazistiska rörelsen, helt enkelt genom att följa lysande ledning av den heliga Koranen.
Mashriqi grundade Khaksar Movement, en indisk muslimska separatistiska (dvs främja Pakistan "idé"), och global jihad supremacist organisationen. Dess etik är visade i Mashriqi skrifter (till exempel hans Qaul-i-Faysel): "... vi (muslimer] har återigen att dominera hela världen. Vi måste bli dess erövrare och dess härskare. "Hans väl spridd pamflett Islam KI Askari Zindagi ytterligare deklarerade:" Koranen har proklamerades i entydiga ord för världen att profeten sändes med den sanna religionen och tydlig instruktion att han bör göra alla andra religioner underordnade denna religion [Islam] ... " Mashriqi betonade flera gånger i hans pamfletter och artiklar som sanning av islam skulle kunna mätas genom graden av de tidigaste muslimska erövringar i strålande första årtiondena efter den muslimska profeten Mohammeds död (Mashriqi uppskattning är "36000 slott i 9 år , Eller 12 per dag "). Han hävdade "Nästan tre fjärdedelar av Koranen gäller erövringen, jihad
(heligt krig), och liknande ämnen. Och Mashriqi påminnas om att Koranen löften Hellfire till alla dem som inte deltar i Jihad bi-l-Saif ( "jihad med svärd"), eller motsätta sig det. Mashriqi trodde också Koranen: s jihad vers bekräftat att om en muslim kämpat för orsaken till islam, detta enbart var tillräcklig för hans frälsning, kräver inga andra goda gärningar. Enligt Mashriqi, islams "fem pelare"-bekännelsen av enighet Allah och Muhammed är profetiska uppdrag, den rituella bönen fem gånger dagligen, pilgrimsfärden (HAJ) till Mecka, att ge allmosor, och det snabbt i månad Ramadan-var alla aspekter av militär övning: trosbekännelsen faktiskt innebar att den sanna muslimska var tvungen att överge alla världsliga vinster till förmån för militära väckelse, bön (som skall utföras på ett enhetligt och i
ett regimented sätt) var ett slags militär övning, den HAJ var något i stil med en Grand försvarare av muslimska soldater där planer mot fiender kan formuleras, den snabba var en förberedelse för den negativa av belägringen krigföring, att ge allmosor, slutligen, var ett sätt att samla in pengar till Muslimska nytt beväpning. Kort sagt, han uppgav, "Att ge krigiska sätt att leva är detsamma som att lämna islam." Men det var "Tio principer" Mashriqi klarlagd i Tazkirah-arbetet Hitler diskuterade med honom i 1926-vilket resulterade i ett väsentligen budskap om islam och förankra en ideal militaristiska att bygga upp nationen. Denna vision lät nästan identiska med delar av Hitlers Mein Kampf (jämför till Adolf Hitler, Mein Kampf, pp. 169-179, Reynal och Hitchcock trans, 1941)-säkert i följande omskrivningar från al-Tazkirah utarbetats av några av Mashriqi Är kolleger för utländsk konsumtion: En ihållande tillämpning av och åtgärder för dessa tio principer är den verkliga betydelsen av "fitness" i Darwinian [sic] principen om "starkaste överlever", och en gemenskap av människor som utför insatser på dessa linjer till mycket extrema gränser har all rätt att vara en dominerande ras på jorden för alltid, har anspråk på att vara härskare över världen för all framtid. Så snart någon eller alla av dessa kvaliteter försämras i en nation, hon börjar förlora sin rätt att stanna kvar och Fitter människor kan ta hennes plats automatiskt enligt lagen om
naturligt urval.
Albert Speer, som var Hitlers minister för krigsmateriel-och kriget Produktion, skrev en ångerfull memoar av hans andra världskriget erfarenheter samtidigt som avtjänar ett 20-årigt fängelsestraff som Nürnberg domstol. Speer: s berättelse innehåller en diskussion som fångar Hitlers översvallande lovord för islam, "... en religion att tro på att sprida tron med svärd och subjugating alla nationer till att tro. En sådan tro var perfekt anpassad till den germanska temperament. "Hitler, enligt Speer konto upprepade gånger uttryckt sin övertygelse om att,"Den mohammedan religion ... skulle ha varit mycket mer kompatibelt för oss än ristendomen.
Varför det måste kristendomen med dess MESIGHET och flabbiness? "Dessa känslor har också uttryckts av Hitler till Dr Herman Neubacher, den första nazistiska borgmästare i Wien, och därefter en särskild företrädare för den nazistiska regimen i sydöstra Europa. Neubacher skrev att Hitler hade berättat för honom islam var en "manlig religion" och upprepade att tro att tyskarna skulle ha varit mycket mer framgångsrika erövrare hade de antog islam under medeltiden. Ytterligare en bekräftelse på Hitlers mycket positiv lutning mot islam är som general Alexander Loehr, en Lutwaffe befälhavare (avrättades 1947 för massmord av jugoslaviska civila). Loehr upprätthålls ett leende Hitler hade sagt till honom att islam var ett sådant önskvärt creed de Fuehrer längtat efter att bli den officiella SS religion.
Hitler tycks ha uppfattat unikt islamiska institutionen i jihad som en lämplig modell för utkämpar folkmord, totalt krig. Under mitten till slutet av 19:e-talet, jihad totala kriget kampanjer anpassade till villkoren i den moderna krigföringen-var som bedrivs av det ottomanska imperiet mot sin bulgariska och armeniska kristna minoriteter. Det ottomanska taktik ingår otaliga illdåd, masslakt och omfattande, mordiska deportationerna. Officiella ottomanska jihad deklarationer under andra världskriget jag säker på att folkmord aspekter av islamiska doktrinen var "uppdaterad" genom tillämpning av moderna totala kriget offensiv doktriner, och inriktas på armenierna, i synnerhet. Detta jihad-inspirerad politik begot razzias (räder), massakrer på bybor, massakrer på armeniska värnpliktiga i arbetet bataljoner, och
massdeportationer-alla företrädare för en totala kriget strategi som genomförs av det ottomanska staten och militära hög kommando. Och det sönderfallande ottomanska imperiets världskriget jihad folkmord mot sin armeniska minoritet, särskilt användes som "inspirerande" prejudikat till Hitler. Under augusti 1939, Hitler
gav tal som förberedelse för den hotande invasion av Polen som förmanade hans militära befälhavare att föra en brutal, obarmhärtig kampanj, och försäkra snabb seger. Hitler porträtteras den nära förestående invasion som det första steget av en vision för att "säkerställa bostadsyta vi behöver," och slutligen "omfördela världen." I en uttrycklig hänvisning till armenierna, "Vem är trots allt i dag talar om förstörelsen av armenierna? "Hitler motiverade sin förintelse (och världens sändningen av detta folkmord i glömska) som ett accepterat ny världsordning eftersom" Världen anser endast i framgång. "
Vahakn Dadrian-de främsta akademiker av det armeniska folkmordet-påpekat att även om Hitlers motiv för att försöka förgöra judarna inte var identiska med dem av de ottomanska turkarna "i sina försök att få bukt med armenierna," ... de två offer länder delar på en gemensamma inslag i Hitlers ordning med saker: deras yttersta sårbarhet. "Dessutom, Hitler betonade angelägen uppgift," ... att skydda den tyska blod från smitta, inte bara av den judiska utan också av det armeniska blodet ". Förutsägbara straffrihet-den lätthet med vilken det armeniska folkmordet begicks och hur gärningsmännen flydde VEDERGÄLLNINGS rättvisaklart
imponerad Hitler och hans hejdukar, överväger liknande åtgärder mot judarna. Faktum är att den tyska Judisk, Richard Lictheim som som ung sionistiska ledare hade förhandlat med ottomanska ledarna i Turkiet under första världskriget, som kännetecknas av "... kallbloodedly planerade förintelsen av över en miljon armenier ... [som] är besläktad med Hitlers korståg av förstörelse mot judarna ... "Och som historikern Abram Sachar konstaterat att" ...
folkmordet nämndes approvingly tjugofem år senare av Fuehrer ... som hittat den armeniska "lösning" en intressant prejudikat. "
Heinrich Himmler, chef för SS (Nazi Secret Service), och slutligen alla tyska polisen, var en förkämpe för islams singular KRIGISKHET. Därför Himmler förutsåg att inom ramen för Waffen-SS, flera muslimska divisioner skulle skapas för att föra jihad "sak" med nazistiska och Axis makt soldater. Himmler var den ledande kraften bakom inrättandet av en Waffen-SS 13:
e (senare dubbad Handzar) Division-bestod uteslutande av muslimer från Bosnien och Hercegovina. Han anförde till stöd för skapandet av denna muslimska uppdelning att den globala islamiska samfundet (UMMA) var mycket välvilligt inställda till nazismen, och att de riktade Balkan muslimer hade en särskild medvetenhet om sina muslimska bosniska-Herzegovinian identitet. I själva verket, Himmler och hans medarbetare ansåg att dessa Balkan muslimer var idealiska för att skapa en koppling mellan den nazistiska germansk "ras norr," och Islamiska öster. SS Allmänna Gottlob Berger beskrivs hur Himmlers skapandet av Handzar uppdelning var förhärligande av denna vision:
För första gången en anslutning håller på att upprättas mellan islam och nationalsocialismen på en öppen, ärlig bas, eftersom det kommer att uteslutas från norr där blod och ras är berörda, och från öst ideologiskt och andligen.
Som den ultimata uppfyllandet av hans vision, Himmler också strävade efter att på nytt skapa en modern version av det ottomanska muslimska devshirme avgiften, och en modern JANITSJAR kåren, inte bara i Bosnien-Hercegovina, men Sanjak (regioner i Serbien och Montenegro), de flesta av Kroatien, och den största delen av Srem (som inkluderar provinser i Serbien och Kroatien mellan Donau och Sava floder). Historikern Jennie Lebel beskriver detta arbete:
För att förse riket på tiden med en "lojal befolkning" för denna planerade SS gränsområdet [dvs, som nämndes i Bosnien-Hercegovina, Kroatien och Serbien], Himmler gav order att samla in barn, män och kvinnor, som hade varit vänster utan en eller båda föräldrarna och skicka dem till Tyskland i syfte att skapa ett slags Janissaries "och" framtida soldater och soldater "kvinnor av de gamla militära gränsen i riket." Insamlingen av barn som skall vidtas ombesörjts av ledarna för Waffen-SS divisioner. De hade att rapportera en gång i månaden för att Himmler personligen på antalet barn som samlats in. Detta var i två skrivelser av Himmler,
en riktar sig till Allmänna Arthur Phleps den 20 maj 1944, och den andra till Allmänna Gottlob Berger den 14 juli av samma år. Kopior skickades till Allmänna Kammerhofer, SS företrädare för NDH [Kroatien], till general Erwin Rosener i Slovenien, general Hermann Behrends i Serbien och General Herman Foegellein, sambandsman i Waffen-SS med Hitler.
Hajj Amin al-Husseini-den mest framstående arabiska muslimska ledare för andra världskriget ERA-visades av Hitler (och även Waffen-SS)-som en "muslimsk påven." Till exempel den nazistiska regimen främjas detta tidigare Mufti i Jerusalem i en illustrerad biografiska häfte (tryckt i Berlin 1943) som förklarade honom Muhammad direkta avkomling, en arabisk nationell hjälte, och "inkarnationen av alla ideal och förhoppningar om att den arabiska nationen".
Den 30 juni 1922, ett gemensamt beslut av båda kamrarna i kongressen i USA enhälligt ställt sig bakom "Uppdrag till Palestina", bekräftar oåterkallelig rätt att judar att bosätta sig i området Palestina-någonstans mellan Jordan och Medelhavet . Congressional Record innehåller ett uttalande till stöd från New York Rep Walter Chandler som omfattar en observation, om "turkiska och arabiska uppviglare ... predika ett slags heligt krig [jihad] mot ... judarna" av Palestina. Under samma tid i Palestina, en stark arabiska muslimska irredentist nuvarandeepitomized av Hajj Amin al-Husseini-utfärdades en påtvingad restaurering av Shari'a-uppdrag
dhimmitude för judar via jihad. Faktum är att två år innan han iscensatt den mordiska antijudiska upplopp av 1920, det vill säga, i 1918, Hajj Amin al-Husseini anges tydligt att en judisk medarbetare (i Jerusalem Governorate), IA Abbady, "Det var och förblir en arabisk mark ...
det sionister kommer att massakrerades till sista man ... Bara det svärd kommer att avgöra framtiden för detta land." Trots sin roll i att underblåsa the1920 pogroms mot palestinska judar, el-Husseini var förlåten, och därefter utses Mufti i Jerusalem av den brittiska högkommissarie, i maj 1921, en titel som
han behöll efter det ottomanska praktiken under återstoden av sitt liv. Hela sin offentliga karriär, den Mufti åberopas traditionella Koranic anti-judiska motiv för att väcka den arabiska gatan. Till exempel, under den hets som ledde till 1929 arabiska revolten i Palestina, han kallade för att bekämpa och slakt "judarna", inte bara sionister. De flesta av de judiska offren för 1929 arabiska revolten var judar från århundraden gamla dhimmi samhällen (för t ex., I
Hebron), i motsats till de senaste bosättare identifieras med den sionistiska rörelsen. Med uppstigande av Nazityskland på 1930-talet och 1940-talet, den Mufti och hans KOTTERI intensifierat sina antisemitiska verksamhet för att säkra stöd från Hitlers Tyskland (och senare bosniska muslimer, liksom den totala arabiska muslimska världen), för en jihad att förinta judarna i Palestina. Efter sin utvisning från Palestina av den brittiska, den Mufti fomented en brutal anti-judiska Pogromen i Bagdad (1941), parallellt med hans misslyckat försök att installera en nazivänliga irakiska regeringen. Att fly till Europa efter den misslyckade kuppen
försök, den Mufti tillbringade resten av andra världskriget i Tyskland och Italien. Från denna helgedom, han förutsatt aktivt stöd för tyskarna genom att rekrytera bosniska muslimer, i tillägg till muslimska minoriteter från Kaukasus, för dedikerade nazistiska SS enheter. Den Mufti mål för dessa nyrekryteringar, och muslimer i allmänhet, var uttryckligen under sin flera krigstida radiosändningar från Berlin, hörde hela arabvärlden: en internationell kampanj för folkmordet mot judarna. Till exempel, under hans 1 mars 1944 sänder han: "Döda judarna var du hittar dem. Detta behagar Gud, historia och religion. "
Hajj Amin gjort ett särskilt viktigt bidrag till den tyska kriget insats i Yugoslovia där den bosniska muslimska SS enheter han rekryterats (särskilt Handzar Division) brutalt stoppades lokala nazistiska motståndsrörelser. Den Mufti: s pamflett med titeln "Islam och judarna", publicerades av nazisterna i kroatiska och tyska för distribution under kriget för att dessa bosniska muslimska SS enheter. Detta upphetsande dokument gångjärnsdörr på antisemitiska motiv från Koranen (till exempel 5:82), och Hadith (inklusive Muhammad påstådda förgiftning av ett Khaybar judinna), och avslutades med apokalyptisk Canonical Hadith som beskriver
judar "förintelse. Och Jan Wanner konstateras att, Hans [den Mufti: s] överklagande ... riktar sig till bosniska muslimer ... nära i många avseenden med den argumentation som används av nutida islamiska fundamentalister ... den Mufti ses endast som en ny tolkning av den traditionella synen av det muslimska samfundet (UMMA), dela med nazismen gemensamma fiender.
Detta förhatliga propaganda till att stimulera slakt av judar, och (serbiska) kristna också. Faktum är att den bosniska muslimska Handzar SS Division var ansvariga för förstörelsen av hela bosniska judiska och serbiska samhällen, inklusive massakern på judar och serber, och utvisning av överlevande till Auschwitz för förintelse. Men dessa avskyvärda brott, för vilket Mufti bär direkt ansvar, hade bara en begränsad effekt på den totala förstörelsen av Europeiska Jewry jämfört med hans skändlig krigstida kampanj för att förhindra judisk utvandring från Europa till Palestina. Wanner, i hans 1986 analys av Mufti: s samarbete med
Nazityskland under andra världskriget, som ingåtts, ... De mörkaste aspekt av Mufti verksamhet i slutskedet av kriget var utan tvekan hans personliga del i förintelsen av Europas judiska befolkning. Den 17 maj 1943, skrev han ett personligt brev till Ribbentrop, och bad honom att förhindra överföring av 4500 bulgariska judar, 4000 av dem barn, till Palestina. I maj och juni samma år, skickade han ett antal brev till regeringarna i Bulgarien, Italien, Rumänien och Ungern, med en begäran om att inte tillåta även enskilda judisk utvandring och att möjliggöra överföring av judar till Polen där han hävdade att de skulle vara "inom ramen för en aktiv övervakning". Rättegångarna mot Eichmann: s hantlangare, inklusive Dieter Wislicency som avrättades i Bratislava, Tjeckoslovakien, bekräftat att detta inte var en isolerad handling som Mufti.
Åberopar personliga stöd för en sådan framträdande nazister som Himmler och Eichmann, den Mufti är obeveklig hectoring av tyska, rumänska och ungerska regeringen tjänstemän orsakade inställda uppskattningsvis 480000 utresevisum som hade beviljats judar (80.000 från Rumänien, och 400000 från Ungern). Som ett resultat av dessa olyckliga individer deporterades till polska koncentrationsläger. En FN-församlingen dokument som lades fram i 1947 som innehöll den Mufti är den 28 juni 1943 en skrivelse till ungersk utrikesminister begär utvisning av ungerska judar till Polen, omfattar detta Stark, talande kommentar: "Som en
fortsättning på denna begäran 400.000 judar Därefter dödas. "Dessutom, i Mufti: s memoarer (Memoirs of Grand Mufti, redigerad av Abd al-Karim al-Umar, Damaskus, 1999) beskriver han vad Himmler visade att han under sommaren 1943 om folkmordet på Judar. Följande pro forma tirades på "judiska kriget skuld," Himmler berättade Mufti att "hittills har vi likviderade [abadna] omkring tre miljoner av dem." Enligt historikern Howard M. Sachar, möten Mufti hållas med Hitler 1941 och 1942 leda till en förståelse där Hitlers trupper skulle invadera Palestina med målet att ".. inte ockupationen av arabisk mark, men enbart destruktion av Palestin (Ian) Jewry ... "Och i april 2006, chefen för den nazistiska Research Center i Ludwigsburg, Klaus-Michael Mallman och Berlin historikern Martin Cueppers, visade att en mördande Einsatzgruppe Egypten, som är ansluten till Rommel Afrika Korps, var stationerade i Aten väntar på brittiskt avvisats från Levanten, innan de börjar sina planerade slakt av ungefär 500.000 judar i Palestina. Denna plan var endast avbruten efter Rommel seger genom Montgomery vid El Alamein, Egypten, i oktober / november 1942.
Den Mufti förblev obeveklig i sin anslutning till ett virulent Judeophobic hat som centrum grundsats i sin ideologi i efterdyningarna av andra världskriget, och skapandet av staten Israel. Och Mufti var även en hängiven anhängare av global jihad rörelser, som uppmanar en "full kamp" mot hinduer i Indien (samt judar i Israel) innan delegater i februari 1951 Världen muslimska kongressen: "Vi skall träffas nästa med svärd i hand på marken antingen Kashmir eller Palestina. "hävas intelligens dokument från 1942, 1947, 1952 och 1954 bekräftar Mufti egna Kalifatet önskemål i upprepade referenser från sammanhang så olika som Turkiet,
Egypten, Jerusalem, och Pakistan, och också omfatta diskussioner om stora islamiska Konferenser domineras av Mufti, som deltog med ett brett spektrum av muslimska ledare bokstavligen som företräder hela den islamiska världen (däribland shiamuslimska ledare från Iran), i, e, i Karachi från februari 16-19, 1952 , Och jordanska ockuperade Jerusalem, december 3-9, 1953. Sett i sin helhet dessa data stöder inte den nuvarande standarden bedömning av Mufti som enbart en "palestinsk-arabiska nationalism, grasserar med Judisk hat."
Under en intervju som utförs i slutet av 1930-talet (publicerad 1939), Karl Jung, den schweiziske psykiatern och grundare av analytisk psychiatry, ombads "... om han hade några synpunkter om vad som troligtvis blir nästa steg i religiösa utveckling?" Jung svarade , Med hänvisning till den nazistiska VÄRME som hade drabbat Tyskland,Vi vet inte om Hitler kommer att bilda en ny islam. Han är redan på väg, han är som Muhammad. De känslor i Tyskland är islamiska, krigisk och islamiska. De är alla full med vilda guden. Det kan vara den historiska framtiden.
Även om nu, oförklarligt, nästan ignoreras helt, skrifter som produceras i 100 år mellan mitten av 19:e genom mitten-20th århundraden av viktiga akademiker och intellektuella, förutom Carl Jung-till exempel historikerna Jacob Burckhardt och Waldemar Gurian, Protestantiska teologen Karl Barth, och framför allt, den berömda 20th century lärd av islamisk lag, GH Bousquet-avses islam som en despotisk, eller i 20th century talspråk, totalitär ideologi. Att vara nära förbunden med fanatism var den yttersta källan till Muhammad stora styrka, och leda till hans seger som en despot, enligt den 19: e århundradet schweiziska historikern
Burckhardt:
Muhammad är personligen mycket fanatiska, det är hans grundläggande styrka. Hans fanatism är en radikal simplifier och därför riktigt. Det är de hårdaste sorten, nämligen doktrinär passion, och hans seger är ett av de största segrar av fanatism och trivialitet. Alla avgudadyrkan, allt mytiska, allt gratis i religion, alla de mångahanda förgreningar av den hittills gällande tro, transport honom till en riktig ilska, och han träffar vid en tidpunkt då stora skikt av hans nation var mycket mottaglig för en extrem förenkling av religiösa .
Araberna, Burckhardt betonar, Muhammad s hantlangare, var inte barbarer och hade sina egna ingenuities och andliga traditioner. Muhammad framgångsrika predika bland dem aktiverade på en uppenbar längtan efter överstatlig Tribal enande, "en extrem förenkling." Mohammeds geni, "ligger i divining detta." Använda delar av de mest skiftande befintliga traditioner, och man drar nytta av den faktum att "de folk som nu attackeras kan också ha varit något trött på sina befintliga teologi och mytologi," Muhammad ... Med hjälp av minst tio människor, ser över trossamfund av judar, kristna, samt Parsis [Zoroastrians], och stjäl från dem alla klipp som han kan använda, att forma dessa faktorer enligt hans fantasi. Alltså alla i Mohammeds predikningar vissa ekot av hans vana tro. Den mycket extra är att med allt detta Muhammad uppnås inte bara livstid framgång, hyllning av Arabien, men bygger en värld religion som är livskraftigt än i dag och har en väldigt hög
uppfattning om sig själv.
Burckhardt drar slutsatsen att trots denna seger, Muhammad inte var en stor man, även om han accepterar det förståeligt lutning, ... Att sluta stora orsakerna från stora effekter, således, från Muhammad insats, storhet av beställaren. Åtminstone en vill medge i Muhammad fall att han var något bedrägeri, menade allvar med saker etc. Det är dock möjligt att ha fel någon gång med detta avdrag om storhet och att misstag bara kan för storhet. I detta fall är det snarare den låga kvaliteter av den mänskliga naturen att ha fått en kraftfull presentation. Islam är en triumf trivialitet, och den stora majoriteten av mänskligheten är triviala ... Men trivialitet tycker om att vara tyranniska och är förtjust i att tillämpa sina oket på ädlare sprit. Islam ville beröva skiljas gamla nationer i deras myter, perserna deras Book of Kings, och för 1200 år det faktiskt förbjudet skulptur och målning till oerhört stora populationer. University of Notre Dame historikern Waldemar Gurian, en flykting, som bevittnade första hand de fascistiska och kommunistiska totalitära rörelser i Europa, som ingåtts (cirka 1945) att Hitler, på ett sätt som motsvarar den 7: e århundradet prejudikat av Muhammed, hade det simplifier av tyska nationalism. En fanatisk simplifier som verkade som unifier av olika tyska traditioner i tjänsten av enkla nationella mål och som sågs av många olika tyska grupper, även hos vissa människor utanför Tyskland, som fulfiller av deras önskemål och delaktig i sin tro, med vissa snedvridningar och överdrifter-sådana, så länge som han hade framgång, var Adolf Hitler.
Baserat på samma tydliga överenskommelser, och saknar våra tidens Avtrubbning, politiskt korrekt begränsningar, Karl Barth, som Carl Jung (nämnd tidigare), erbjuds denna varning har också offentliggjort i 1939:[Karl Barth] Deltagande i detta liv, enligt det det enda värdiga och välsignade liv, är vad nationalsocialismen, som ett politiskt experiment, löften till dem som kommer av egen andel i detta experiment. Och nu blir det förståeligt varför, vid den punkt där den möter motstånd, det kan bara krossa och döda-med makt och rätt som tillhör Divinity! Islam av gamla som vi vet fortsatte på detta sätt. Det är omöjligt att förstå nationalsocialismen om vi inte ser det faktiskt som en ny islam [emfas i original], sin myt som en ny Allah, och Hitler som denna nya Allahs profet.
Undersökande journalisten John Roy Carlson's 1948-1950 intervjuer med arabiska muslimska religiösa och politiska ledare ger utsökt oberoende validering av dessa västra bedömningar. Kanske mest avslöjande var uppriktig observationer av Aboul Saud, som Carlson beskrivas som en "trevlig engelsktalande medlem i Arabförbundet Office." Aboul Saud förklarade för Carlson att islam var en auktoritär religio-politiska creed som omfattas alla av en muslimsk " andliga och timliga existens. Han förklarade tydligt,Du kan beskriva Mohammedanism som en religiös form av statligt socialismen ... Koranen ger staten rätt att förstatliga industrin, distribuera mark, eller expropriera rätt att förstatliga industrin, distribuera mark, eller expropriera egendom. Det ger härskare över staten obegränsad makt, så länge han inte gå emot Koranen. Koranen är vår personliga såväl som för våra politiska konstitution.
Och efter intervjuer Muslimska brödraskapets grundare Hassan al-Banna själv, som "predikade läran om Koranen i ena handen och svärdet i den andra," Carlson iakttas:
Det blev uppenbart för mig varför den genomsnittliga egyptiska dyrkade användning av våld. Terror var synonymt med makt! Detta var en anledning till att de flesta egyptier, oavsett klass eller ringa hade beundrade Nazityskland. Det hjälpte förklara den sensationella tillväxt i Ikhwan el Muslimin [Muslimska brödraskapet]
I en lysande, saklig samtida analys, Ibn Warraq beskriver 14 egenskaper "Ur fascism" som räknas upp av Umberto Eco, analysera deras potentiella relation till de viktigaste faktorerna för islamiska styre och förväntningar, genom den nuvarande. Han ställer viktiga exempel som speglar de viktigaste attributen diskuteras av Eco: en unik institution i jihad krig, inrättande av ett kalifat under "Allahs vicegerent på jorden," kalifen-styrs av islamisk lag, dvs Shari'a, en stelbent system av undergivenhet och sacralized diskriminering av icke-muslimer och muslimska kvinnor, som saknar grundläggande friheter samvete, och uttryck. Warraq bedömning bekräftar vad G.H. Bousquet ingåtts (1950) från sin karriär studera den historiska utvecklingen och genomförandet av islamisk lag:
Islam först kom innan världen som ett dubbelt totalitära system. Företaget hävdade att ställa sig på hela världen och hävdade också, av gudomligt utses Muhammadan lag, av principerna om fiqh [rättspraxis], för att reglera ner till minsta detaljer hela livet av det muslimska samfundet och för varje enskild troende ... studiet av Muhammadan lag (torr och förbjuder även om det kan verka) ... är av stor betydelse för världen av i dag. Trettio-fyra år sedan (1973-74) Bat Ye'or publicerat en anmärkningsvärt foresighted analys av den islamistiska antisemitismen och återuppväckta jihadism i sitt hemland Egypten, som är förpackade för spridning i hela den muslimska världen. Den primära, grundläggande antisemitiska och jihadterrorism motiv var muslimska, som härrör från islams grundläggande
texter, på vilken europeisk, särskilt nazistiska inslag var ympade. Nazi akademiska och propagandistiska av förintelse Johannes von Leers "skrifter och personliga karriär trend-som gynnade bidragsgivare i Goebbel: s propaganda ministerium, till hans slutliga antagandet av islam (som Omar Amin von Leers) samtidigt fungerar som ett anti-västerländska, och antisemitiska / anti-sionistiska propagandistiska under Nassers regim från mitten av 1950-talet, fram till sin död i 1965-epitomizes denna konvergens av jihad, islamisk antisemitism, och rasistiska, nazistiska antisemitismen, som beskrivs av Bat Ye'or. Vid sin ankomst till Egypten 1956, det var Hajj Amin al-Husseini som välkomnade von Leers, som anger, "Vi är tacksamma för att ni har kommit hit för att återuppta kampen mot de befogenheter mörker
förkroppsligas av internationella judendomen." Ex - Mufti övervakade von Leers "formell konvertering till islam, och förblev ett av hans förtrogna. Och von Leers beskrivs bakgrunden till den muslimska "förnamn," Omar Amin, att han antagits som en del av hans konvertering till islam i ett november, 1957 brev till amerikanska nazistiska H. Keith Thompson,Själv har jag anammat islam och godkänt de nya förnamn Omar Amin, Omar hänsyn till hur stor kalifen Omar som var grymt fiende till judarna, Amin för att hedra min vän Hajj Amin el Husseini, Grand Mufti.
Redan i essäer som publicerats under 1938 och 1942, de första som går tillbaka nästan två decennier före sin konvertering till islam medan det i Egypten, von Leers produceras analys inriktades främst på Mohammeds interaktioner med judarna i Medina. Dessa essäer avslöjar hans fromma vördnad för islam och dess profet, och en grundlig förståelse av sacralized islamiska källor för denna berättelse, det vill säga Koranen, Hadith, och Sira. vilket är helt i linje med standarden muslimska Apologetics.
Von Leers "1942 essä, till exempel, avslutar genom att samtidigt framhäva" modell "av förtryck judarna upplevde under Islamiska LÄNSHÖGHET, och adel Muhammad, islam, och de moderna muslimer i andra världskriget tidevarv, foreshadowing sin egen omställning till Islam drygt tio år senare. Och ännu tidigare, i en uppsats 1938, von Leers ytterligare sympatiserade med, "den ledande rollen i Grand Mufti i Jerusalem i Arabians" strider mot den judiska invasionen i Palestina. "Von Leers påpekat att till fromma muslimer," ... det Judisk är en fiende, inte bara en "unbeliever" som kanske kan omvandlas eller, trots att han inte tillhör
islam, kan fortfarande vara en person av vissa uppskattning. Snarare, den Judisk är predestinerade motståndare till muslim, en som önskade att få ner det arbete som utförs av profeten. "
Fram till sin död 1965, von Leers förblev obotfärdig om annihilationist politiken gentemot judarna han bidragit till att föra tjänstgör Hitlers Reich. Han var övertygad om rättfärdighet i nazisternas krig mot judar, och som en from muslim konvertera, von Leers visade Mellanöstern som lyckas slagfält för att besegla ödet för världen Jewry. Hans allmänna utvecklingen under tre årtionden visar stark den delade centrala för att dessa totalitära-både moderna och antika av judarna som "första och sista fiende" motiv. Slutligen, ett oktober 1957 USA: s rapport om von Leers "skrifter och aktiviteter för Egypten och Arabförbundet bekräftade sin antagandet av den triumferande muslimska världsuppfattning, som önskar ingenting annat än förstörelse av judisk-kristna civilization av jihad:
Han [Dr Omar Amin von Leers] blir mer och mer en religiös svärmare, även i den utsträckning som förespråkar en utvidgning av islam i Europa i syfte att åstadkomma en starkare enhet genom en gemensam religion. Denna expansion han tror kan komma inte bara från kontakt med araber i Mellanöstern och Afrika, men med islamiska element i Sovjetunionen. Resultaten han visionerar som bildandet av ett politiskt block som varken öst eller väst skulle kunna råda.
Femtio år senare okunnighet, förnekande, och illusion har framkallas den ledsen för allmänhetens förståelse för detta mest olycksbådande omvandling av hat, av alla dess potentiella offer, inte bara judar. Denna brist på förståelse är inte särskilt långt från den nuvarande ström av analyserna som syftar "nazistiska rötter" i cataclysmic 11 september 2001 fungerar i jihad terrorism, och se nazismen som har "infört" antisemitism till ett annat "tolerant", även philosemitic Islamiska världen början på 1930-talet. Awkwardly tvingas, och ahistorical, analyserna omstrukturera den nazistiska vagnen framför den islamiska GÅNGARE som har drivit både jihad och islamisk antisemitism, eftersom den 7: e århundradet lanseringen av muslimsk tro, särskilt under det senaste decenniet av Mohammeds liv.
Men även om alla spår av nazistiska militarism och rasistiska antisemitism skulle försvinna mirakulöst över natten från den muslimska världen, de levande arv av jihad krig mot ickemuslimska otrogna, och anti-judiska hat och våld rotade i islams heliga texter, Koranen, Hadith, och Sira-skulle förbli intakt. Bedömning och förståelse för den unika muslimska institutionen i jihad, och islamisk antisemitism, börjar med en unapologetic exponering av både de förelägganden bestraffa jihad krig, och den anti-judiska motiv i dessa grundläggande texter av islam. Men medan väst har engagerat sig i själv-kritisk mea culpa, att erkänna sina egna imperialistiska förflutna, skamliga roll i slavhandeln, och antisemitisk förföljelse-vidtar åtgärder för att göra en ändring där så är möjligt, i de muslimska länderna kvar i evigförnekelse. Fram till muslimer erkänner ful verklighet jihad imperialism och anti-judiska förföljelser i deras historia, det förflutna kommer att fortsätta att förgifta den nuvarande, och det kommer att finnas något hopp om att bekämpa återuppväckta jihadism, och islams oförändrat teologiska hat mot judar i det moderna gånger, från Marocko till Indonesien, och i muslimska samhällen som lever i västra och andra icke-muslimska samhällen över hela världen.
Dr. Andrew Bostom
part-1: http://www.andrewbostom.org/blog/2008/10/22/hitler-and-jihad-part-1/
part-2 http://www.andrewbostom.org/blog/2008/10/22/hitler-and-jihad-part-2/
part-3 http://www.andrewbostom.org/blog/2008/10/22/hitler-and-jihad-part-3/
Twitter Updates
Links
torsdag 20 november 2008
Var Hitler inspirerad av armeniska folkmordet ?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar